راهنمای خرید زمین در شمال

نکات مهم درخرید و فروش زمین در شمال 

راهنمای خرید زمین در شمال

نکات مهم درخرید و فروش زمین در شمال 

در این مقاله سعی داریم به نکات مهم درخرید و فروش زمین در شمال بپردازیم و بعنوان یک راهنمای خرید زمین در شمال بتوانیم در این امر، اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به خرید زمین در شمال قرار دهیم.

بایگانی

نکات حقوقی در خرید و فروش زمین

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵ ق.ظ

مهمترین نکات حقوقی که در خرید زمین در شمال حائز اهمیت است.

یکی از موارد مهمی که باید در خرید زمین در شمال به آن دقت داشته باشید، خرید زمین از نهاد ها و یا مراکز حقوقی است.

شما بعد از خرید ملک یا زمین روستایی یا ویلا در شمال باید تمامی استعلامات اعم از جهاد کشاورزی , بنیاد مسکن , اداره راه و امور مالیاتی و ادارات ذیربط و … را رویت کنید و مطمعن شوید که ملک شسته و رفته است و بدون مشکل میباشد . برای املاک قولنامه ای هم توجه داشته باشید که باید تایید شورا یا دهیار باشد و چنانچه از صحت وکالتنامه رسمی مطلع شدید اقدام به خرید زمین کنید.

 

در خرید اینگونه زمین های روستایی در شمال، تنها مدرکی که به شما ارائه میشود تائیدیه شورای روستائی و یا امضای همسایگان می باشد که بسیار مطمعن و عالی است و مدرک محکمی در دست دارید.

مسائل حقوقی در خرید و فروش زمین

از دیگر موارد مهمی که قبل از خرید زمین باید به آن توجه شود، نداشتن مشکل ساختاری زمین مورد نظر می باشد.

بعضی از زمین های فروخته شده در شمال فاقد سند می باشند. برای جلوگیری از بروز مشکلات باید قبل از عقد قرار داد، سند معتبر محضری را مشاهده کنید و از افراد محلی مورد اعتماد در مورد کاربری زمین پرس و جو کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که بیشتر زمین های شمال کشور فاقد سند ثبتی هستند، اما این به این معنا نیست که جایگزینی برای آن وجود ندارد زیرا باید از طرف شورای شهر و روستای محل و مسئولان ذی ربط سند جایگزین داشته باشند ، در غیر این صورت فاقد اعتبار است. دو دسته از معتبرترین سندها برای زمین های شمال کشور، تک برگی و شورایی هستند، که دسته ی اول اجازه ساخت دارند و دسته دوم در بعضی موارد با مشکل مواجه هستند.
به جز این دو مورد با تعدد انواع سند رو به رو هستیم که برای مثال میتوانیم از سندهای علوی که تا حدی اجازه ساخت و ساز دارند و سندهای اوقافی که با توافق طرفین و پرداخت هزینه و اجاره بها می توانند، اجازه ساخت و ساز بگیرند نام ببریم.

 

جهت مشاهده ادامه مطلب به صفحه راهنمای خرید زمین در شمال مراجعه نمایید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی